dharma4

Buddhista tanítások

 

Ez a szenvedés nemes igazsága (…): a születés is szenvedés, az öregség is szenvedés, a betegség is szenvedés, a halál is szenvedés, kötve lenni ahhoz, akit nem szeretünk, az is szenvedés, elveszíteni azt, akit szeretünk, az is szenvedés, ha a kívánság nem teljesül, az is szenvedés; röviden: minden, ami a léthez köt, szenvedés.

Buddha

 

Mantra Magyarországi Buddhista Közösség közreműködésével

egy napos tanfolyamok kezdők részére vallási és világnézeti hovatartozástól függetlenül. 
 
 

 

Egy napos kötetlen beszélgetés a buddhizmusról és a meditációról

Időpont: 2018. január 6. 10 – 17 óráig

Helye: Szeged-Kiskundorozsma, Negyvennyolcas u. 24.

Előzetes bejelentkezés szükséges a hely miatt!

Költség hozzájárulás: 2.500,-Ft/nap.

 
 

Időpont: 2018. február 17. 10- 17 óráig.

 

Meditáció 1.

SAMATHA (SZAMATA)

Az elmélyedés vagy a lehiggadás gyakorlata.

Az buddhista meditáció és tanítás 1 napos, kezdő. Ennek elvégzése utána lehet csatlakozni a hétköznapokon megtartott meditációs és buddhista gyakorlókhoz. Ezeket a technikákat mindenki megtanulhatja, bárki elsajátíthatja. A tanfolyamon megtanuljuk, megismerjük a meditáció valódi célját, testi- és tudati állapotunk energetikai hátterét, különböző meditációs technikákat, vezetett meditációk általi ülő, járó és sétáló meditációkat. A szamatha az egyik legalapvetőbb buddhista meditációs módszer, melyet a tudati csapongások lecsendesítésére, a higgadt és stabil tudatállapot kifejlesztésére használunk. A kiegyensúlyozott, tiszta és hajlékony tudat nemcsak bármely célzott meditációnak, de még a hatékony hétköznapi tevékenységnek is előfeltétele.

A korai buddhista meditációs rendszer második fő gyakorlatcsoportja az úgynevezett elmélyedés vagy lehiggadás gyakorlatai. A szamatha meditációban érhetők el azok a különleges tudatállapotok, amelyek lehetővé teszik a valóságra ráébredő belátás gyakorlását.

Ezek egyes véleményekkel ellentétben nem feltétlenül a tudat erőszakolt összpontosítását jelentik, hanem sokkal inkább az elterelő ösztönzések ellazítását, aminek hatására a gyakorló képessé válik tudatát a választott meditációs tárgyon elnyugtatni. A klasszikus buddhista meditációs rendszer negyven szamatha-meditációs „tárgyat” tartalmaz, melyek között egyaránt van légzés figyelés (Ánápánaszati), színek, fizikai objektumok, mentális tárgyak, istenségek stb. E számos tárgy közül a különféle alkatú és helyzetű gyakorlók ki tudják választani a szükségleteiknek leginkább megfelelőt. Az elterelő ösztönzések a vágyak, ellenszenvek, nyugtalanság és aggodalmaskodás, tompaság és renyheség, valamint a szellemi út iránti szkeptikus kétely. Ezek teljes ellazítását követően a tudat belép az ún. meditációs elmélyedésekbe, melyekben az elterelő ösztönzések helyébe az elmélyedési tényezők lépnek: a figyelmi ráfordulás, a tárgy tiszta tükrözése, extatikus lelkesültség, üdvözült boldogság, a tudat egypontúsága és a felülemelkedett egykedvűség. Az elmélyedésnek nyolc szintjét különböztették meg, ahol a magasabb szinteken még maguk az elmélyedési tényezők is elnyugszanak, s pusztán a tudat tiszta, homogén áramlása és felülemelkedettsége marad. Épp így kiindulópontja e módszer a tantrikus istenségjógáknak, hiszen csak elmélyült és összpontosított tudattal lehetséges a megidézett Buddhák tiszta vizualizálása.

Szamatha meditáció nélkülözhetetlen alapozó gyakorlat az álom- és bardójógák esetében is, így felbecsülhetetlen jelentőségű a halálra történő felkészülésben.

 

A képzés ára: 7.000,-Ft

Maximális létszám: 15 fő

Érdeklődni: 30-292-8242

Jelentkezni: a fenti telefonszámon, vagy www.varazsliget.hu/jelentkezési lap

 

 

További tervezett programok

Kéthetente hétfői napon 18-20 óráig, beszélgetések a buddhizmusról, mint életvezetési modellről, a buddhizmus alapjairól, valamint Gyógyító Buddha meditáció.

 

Gyógyító Buddha

 

Lápisz lazuli kék színű buddha, aki nem visel ékszereket, és a történelmi Buddha (Sakyamuni) gyógyító aspektusát fejezi ki.  (A lápisz lazuli vagy lazúrkő mélykék színű féldrágakő, amelynek fő összetevője a lazurit, és kalcitot, dolomitot, illetve piritet tartalmaz. A pirit aranyszínű foltokat vagy pöttyöket, és ezáltal különleges fényhatást hoz létre a lazúrkőben. Az ókori birodalmakban misztikus és gyógyító erőt tulajdonítottak a lazurkőnek.) Szerzetesi köntöst hord, és keresztbe tett lábbal ül. A bal keze ölében nyugszik, meditációs tartásban, benne egy gyógyító nektárral teli tálat tart. A jobb kezét ajándékozó tartásban tartja, és vagy egy aruna gyümölcsöző ágat tart, vagy csak magát az aruna gyümölcsöt, ami minden betegség univerzális ellenszere.

A Gyógyító Buddha gyakorlat egy olyan hatékony módszer a sok közül, mellyel öngyógyító képességünket tudjuk kifejleszteni, de nem csak magunk, hanem mások megsegítésére is.

Gyakorlatát maga Sakyamuni Buddha egyik tanítványának, Mandzsushrinak kérésére adta meg, amikor épp a tanítványai körében ült. Mérhetetlen haszna nemcsak akkor az ott jelenlévőkre, hanem a most és a jövőben szenvedők és betegek számára is óriási hasznot jelent.

A Gyógyító Buddha gyakorlata egyszerre segít legyőzni a fizikai és a mentális eredetű betegségeket, valamint a zavaró érzelmeket, mint például a gyűlölet, az irigység, a ragaszkodás, stb. Egyesek a negatív karmák tisztítására is használják ezt a mantrát.

Egy mantra is képes megtisztítani az összes negatív karmát.

Mantrája: TEJATA OM BEKANZE BEKANZE MAHA BEKANZE RADZA SZAMUGATE SZVAHA

Helyszín és időpont miatt érdeklődni: 30-292-8242

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tibetijel7

Nyitó oldal